Kroppsideal

Är en sak som jag funderar över ofta, det är jobbigt att vara tjej (vet inte hur det känns att vara kille) men det är iaf jobbigt som tjej att känna kravet att vara snygg. Och nu när det börjar bli vanligt för ''vanliga tjejer'' alltså inte sånna som är rika att förstora läpparna, brösten m.m. Så är det ennu jobbigare att känna att man ''duger som man är'' när alla gör saker för att se så jävla bra ut hela tiden. Jag har 75c och det anses tydligen som litet.

Jag är väldigt nöjd med min kropp, det enda jag har komplex över är mina bröst. Jag vill ha större, alltid velat. Men endå vill ja inte bli en plastig tjej som är fake. Vad gör man åt det då? ja jag vet inte. Jag skulle nog vara nöjd med dem med om man inte hela tiden ser alla bilder på tjejer med stora sillisar, det känns som att ALLA killar vill att man ska se ut så.

Hoppas att de inte stämmer för isf kommer jag väl aldrig vara tillräckligt bra. Typ att killar säger - Ah men hon är skitsnygg, MEN hon har lite för små bröst. Hur kul känns det, inte alls kul. Ja menar, hur snyggt är det på skala att ha två bomber som är stenhårda!? är det det alla killar vill ha, synd isf.

I måndags läste jag en artikel som hette '' Sluta snoppmobbas'' alltså om storleken m.m. Nu säger jag, Sluta bröstmobbas.



Ideatjejen?

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag håller helt med dig!! Jag är också nöjd med mig själv bortsett från min bröststorlek. har snygg kropp egentligen och min a-kupa passar min atletiska form, men det känns ändå helt KASST. Speciellt när man läser bloggar om timglasfigurer eller ser bilder överallt på megan plastic fox. Det finns väl inte såå mkt man kan göra åt det heller? Jag vill inte heller vara någon plastig fejk.. :(

2010-03-24 @ 10:03:28
Postat av: Anna

Sv: Hej linda! Känns skönt att man inte är ensam, ja jag vet det känns inte alls kul att känna att man inte ska duga för att alla andra tycker att man ska ha stora bröst. Nu är de väl inte så att alla tycker det är snyggt, men det är ju som sagt det som visas på filmer, tidningar på tjejer. :/ Känns som att man måste vara opererad med stora bröst för att vara perfekt nuförtiden. Det är orättvist!

2010-03-24 @ 10:09:46
URL: http://ynkipynki.blogg.se/
Postat av: Sanna

Alltså, 75C är inte litet - det är LAGOM. Du har precis rätt storlek på dina bröst till din kropp. Du är smal och slank, för stora bröst skulle bara se konstigt ut. Det jag tycker gör ett par bröst snygga är FORMEN, inte storleken. Tror (hoppas) faktiskt att de flesta killar tycker det med. Kram!

2010-03-24 @ 10:55:41
URL: http://everydaysanna.blogg.se/
Postat av: Deas

Jag tycker att tjejer ska vara naturliga(: inte nån som springer och opererar sig:s

2010-03-24 @ 12:14:03
Postat av: Anna

Sv: okej deas, tror att du är en kille och hoppas de var en ärlig kommentar! Vi behöver mera killar som tycker som du :>

2010-03-24 @ 12:23:07
URL: http://ynkipynki.blogg.se/
Postat av: Hanna graaf

Hej Anna.

Jag satt och surfade runt på olika bloggar och fastade för din. Jag tycker då inte du borde ha så mycket komplex för din kropp. Du ska tänka mer på ditt inre jag och mindre på ditt utseende.

Mvh/ Fam Graaf

2010-03-24 @ 12:32:19
URL: http://www.bloggfamiljen.se/
Postat av: Anna

Sv: Hej Hanna Graff! Kändes väldigt kul och otippat att du kommenterade min blogg! Ja, det mesta som jag tänker på är mitt inre, men de är ju alltid något man är missnöjd med på det yttre också. Jag är nöjd med min kropp det är bara det som känns jobbigt på min kropp.



Tack för kommentaren, verkligen! :)

2010-03-24 @ 12:37:46
URL: http://ynkipynki.blogg.se/
Postat av: Hannah graaf

Hej igen.

Vad bra att du är nöjd med din kropp!

Som du kanske läst så har jag inte varit nöjd med min kropp i tonåren heller. Jag lärde mig att inte bry mig om vad andra säger. Ha en bra fortsatt dag!

Jag lägger in din blogg på favoriter :)

Kram Hannah

2010-03-24 @ 12:49:34
URL: http://www.bloggfamiljen.se/
Postat av: Anna

Sv: Tack det samma! :D kram Anna

2010-03-24 @ 12:53:50
URL: http://ynkipynki.blogg.se/
Postat av: Tora

MÅSTE operera mig................. för att duga?

2010-03-24 @ 13:02:00
URL: http://torakarolina.blogg.se/
Postat av: sara

Jag tycker inte att det du skriver stämmer. Om en kille gillar en tror jag inte att det är bara för att man har stora bröst, jag skulle INTE vilja ha stora silikonbröst. Detta känns så 1900-tal, idealet är helt ute. Fult1

2010-03-24 @ 13:32:54
Postat av: Anna

Sv: Sara, jag tror inte en kille gillar en tjej för ens bröst bara, det är klart att de är insidan som avgör! Det tror inte jag heller, men jag tycker att de ja skriver stämmer in på MIG, att jag tycker att ja känner att jag inte duger pga dagens utseendefixering. Jag vill inte heller ha silikon, men jag skulle vilja ha lite större för att känna mig helt nöjd. Ja jag skrev där uppe att jag tycker de är konstigt att killar vill ha'' två stora hårda bomber'' så ja tycker de är fult. förstår du? :)

2010-03-24 @ 13:41:16
URL: http://ynkipynki.blogg.se/
Postat av: Sanna svarar

Förstår vad du menar, killar kan säga att man har perfekta bröst men det är svårt att tro att de verkligen tycker det när de sen sitter och tittar på alla silikonbrudar överallt.

Måste också säga att det var ditt inlägg som fick mig att skriva mitt, hehe :) Kram!

2010-03-24 @ 14:03:31
URL: http://everydaysanna.blogg.se/
Postat av: sara

Hej igen Anna, jaa nu förstår jag vad du menar.

Jag håller med dig om att man som tjej har krav på sig attt vara "snygg" elr "söt" osv. Det känner jag med, men att vara söt eller snygg, att det menas med att man ska förstora bröstan eller läpparna håller jag inte med om :) Det känns väldigt 1900-tal som sagt. Jag känner att man i modern tis ska se ut som slanka och snygga modeller, det tycker jag stämmer in bättre än stora sillisar ;) Men ha det bra :) /sara



2010-03-24 @ 18:05:53
Postat av: A

"det känns som att ALLA killar vill att man ska se ut så."



Är så trött på att höra er tjejer kritisera oss killar för er totala besatthet av era kroppar. Det är ni själva som skapar den.



Att säga att alla killar tycker tjejer ska ha stora bröst, är totalt taget ut tomma intet.



Visst finns det killar som gillar stora bröst lika väl som vissa killar föredrar små bröst.. Stora tjejer, små tjejer osv.osv.osv.



Dessutom, en fördomsfull fakta:

99% av de killar som gillar silikonbröst, är omogna Fuckups till killar från landet som har spenderat deras ungdom tillsammans med deras högra hand och Moore.

2010-03-24 @ 18:40:29
Postat av: A

ps. Stora bröst är otäckt osexigt, framförallt oäkta. ds.

2010-03-24 @ 18:43:25
Postat av: Anna

Sv: hej '' A '' antar att du är en kille, låter så iaf! Tror att jag gillar dig, eller iaf det du skrev. Det du säger är också rätt, jag kanske låter väldigt taskig i mitt inlägg ovan, men det är så det känns för mig (kanske flera, antar jag) om killar ser på det som du gör så är det rätt också!



och jag tycker också det är äckligt med stora bröst, och att man borde inte skaffa sillisar, därför jag skrev detta. Tycker också det är väldigt omoget att kolla på sånt, vill inte hacka ner på killar, inte det som var tanken med inlägget. så tack för din kommentar! :>

2010-03-24 @ 18:48:11
URL: http://ynkipynki.blogg.se/
Postat av: Linnea

oj jävlar vilken diskussion det blev här..



blir bara deppig här alltså. om 75 c anses som litet, då har jag alltså inga alls :(

buhu.



Jag tycker, är man verkligen missnöjd med någonting med sin kropp, då menar jag VERKLIGEN missnöjd. Då tycker jag inte det är något fel. Men att göra det för någon annan, t ex förstora brösten för killen vill det? shit så många gånger jag hört om det.. Det är bara sorgligt!



I like your boobies anna, dela med dig lite! :(

2010-03-24 @ 19:14:21
URL: http://dessbill.blogg.se/
Postat av: Anna

sv: hej sötnos <3 jag vet, haha många som hade tankar kring detta! jo jag vet, om man ska förstora brösten så ska man göra det för sin egen skull, ingen annans! haha kom hit så delar jag med mig :>

2010-03-24 @ 19:20:57
URL: http://ynkipynki.blogg.se/
Postat av: Sanna svarar

Äsch, tro på Robin! Ni har varit tillsammans i fyra(?) år, klart han älskar dina bröst! :) Vad roligt förresten att så många kommenterar på det här inlägget, du fick verkligen igång en diskussion här! Och Hanna Graaf?! Ballt :) Haha, kram!

2010-03-24 @ 19:50:49
URL: http://everydaysanna.blogg.se/
Postat av: gymmy

Vi killar säger inte "hon är snygg men har för små bröst". Vi gillar naturliga bröst och jag älskar att suga dem hahaha vaaa..Men ärligt silikon är inte lika sköna att klämma på(yes jag har:P) visst kan det vara fint! Dock väljer man inte tjejen efter brösten.



Du ser skitbra ut, du behöver inte göra ett shit:) Och skaffa inte silikon:) du har säkert skitfina redan haha men träna bara på som du gör, så håller du dig fräsch länge^^

2010-03-24 @ 20:21:05
Postat av: Deas

Jag har inte så stor erfarenhet av tjejer ennu är som bara 16 ennu fyller 17(a) och jag har kommit fram till redan att vill men leva med en skit snygg bitch? Som rent ut sakt är det snyggaste som finns men man trivs inte? Jag vill ha helt naturliga flickor med en bra personlighet och de ska INTE vara spinkiga de kan få ha lite "fett" så de har former(:



Och det kvittar hur en person ser ut bara om man bryr med sin partners personlighet, och jag menar inte att ens partner måste vara ful, jag menar att man ska int utsätta sig för pina bara enbart att få höra att man ärihop med en tjej med förstorade läppar som ser hemskt ut och vem ov oss killar vill ha stenhårda bomber intryckta i ryggen om de håller om en?



Det är min tanke ialla fall(: och du ska inte ändra på nått för du ser perfekt ut!:D

2010-03-24 @ 22:55:42
Postat av: Jessica

Äh, hittar du en kille (iofs har du redan) som tycker om dig så spelar det ingen roll om du har A eller D-kupa. Har typ bara killkompisar och för dem spelar det igen roll, det är helheten. Blir ju typ så, hittar dom en snygg tjej med stora tuttar så är det sjuuuukt snyggt med stora tuttar. Hittar dom en med små är det sjukt snyggt med små ;) Så dom ändrar sig efter tjejen, I know.



Själv är jag belönad med stora fasta tuttar haha, så jag har inget att klaga över i tuttväg iaf ;)

2010-03-24 @ 23:28:14
URL: http://enjes.blogg.se/
Postat av: Anna

Sv: Okej deas, håller med dig :) det är personligheten som avgör allt. Klart man inte vill leva med en bitch, fast vissa snygga tjejer är ju snälla också :> haha tack för du tycker ja var perfekt haha :>

2010-03-25 @ 08:26:40
URL: http://ynkipynki.blogg.se/
Postat av: Jessica

Aah preics. Fast upplever ändå inte att det är det. Men det beror väl på vilken typ av killar man stöter på :)



Haha börjar dom hänga så fixar jag dom :P För själv tycker jag att det är snyggt mer silisar, dock inte förstora som vissa gör. Det ska vara lagom ;)

2010-03-25 @ 10:42:31
URL: http://enjes.blogg.se/
Postat av: ana

tycker inte att det stämmer att killa tycker tjejer med stora bröst är atraktiva, det är lika många som sycker små bröst eller lagom bröst är atraktivt.

Men vist du berättar om hur du känner, och du har rätt att känna vad du känner, men som sagt its not the real world! :)

2010-03-26 @ 23:07:56
Postat av: Anna

Sv: hej Ana? Jo de är som du säger också, de är väl 50/50 vad killar tycker, men ja de är som sagt så jag känner. Vad anser du vara ''lagom'' stora bröst? Kram :>

2010-03-29 @ 15:04:37
URL: http://ynkipynki.blogg.se/
Postat av: Ana

Va man tycker är lagom böst är ju upp till var och en, men jag tycker att om man har B kupa eller C kupa ska man vara nöjd. Det är lagom och passar alla kroppsformer osv :) kram

2010-03-30 @ 23:20:01
Postat av: Rikard

Jag föredrar tjejer med mindre bröst och som har ett feminint sätt. Ingen av mina kompisar föredrar större bröst.



Det finns killar som är fixerade vid större bröst och som säger elaka saker. Tyvärr är det dessa snubbar som syns och hörs mest (neandertalare...).

2011-09-05 @ 21:06:32
Postat av: Anna

Sv: vad roligt att höra! :) Lite kul att du läste så långt bak i min blogg, och det är roligt att se att ja har manliga läsare ibland! :D Kul att du kikade in och tack för kommentaren!

2011-09-05 @ 21:34:09
URL: http://ynkipynki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0