Det går upp!

Kul att det är allt fler och fler som läser! Me like. Just nu sitter jag i skolan och väntar på att jag ska ha mattelektion. Har tio minuter kvar innan jag börjar. Så tänkte att jag kunde skriva om hur det är att ha ett långt förhållande, och hur man ska få det att funka.

För det första, om man inte har hittat ''den rätta'' så kommer det nog aldrig att gå tror jag, det måste stämma, alltså känslorna för varandra och det måste kännas som att det skulle kunna vara för evigt! Som i mitt förhållande, vi har varit tsm i 4 år och 3 månader och förlovad i 3 år om 1 vecka. Jag älskar honom lika mycket som förr, och det är ömsesidigt, man kan inte säga att jag är kär, inte på samma sätt som man är nykär om man säger så. Men när vi inte ses på 2 veckor kanske så får jag fjärilar i magen och blir nervös när jag ska träffa honom, vilket är en härlig känsla!

För mig är det svårt att lita på någon, alltså blir det så med Robin också. Jag vet att han inte skulle vara otrogen, jag litar på honom såpass mycket iaf. Det där med förtroende är viktigt i ett förhållande, men även om man inte litar på varandra fullt ut så tror jag att det kan fungera endå, det är något man måste bygga upp tsm under en lång tid. Ett av mina stora problem är att jag är rättså svartsjuk! Vilket är väldigt negativt och det är jag medveten om. Vet inte vad jag ska göra för att åtgärda det heller, tror jag.

En sak som vi är dåliga på tycker jag är att ''vara ifrån varandra'' haha.. Alltså man säger ju att man hela tiden ska vara ifrån varandra och ge varandra ensamtid. Men det gör vi nästan inte (förutom när vi inte kan ses) De flesta säger att det är det som tar död på ett förhållande, att just ses för mycket! Men det tror jag inte heller på. Som sagt har vi träffats hur många gånger som helst i 4 år, och jag är inte less? haha ;D

Sen en sak som jag tycker är viktigt, haha. kan ni gissa vad det är? Det är ju sexet, det måste vara bra sex om man ska vara ihop såhär länge. Man måste känna sig attraherad av sin partner, annars går det inte! Det måste vara något som klickar när det gäller den fronten också. Man ska testa lite nya saker och ha kul, efter såhär lång tid är det nästan inget som känns pinasamt tycker jag. Man måste ju vilja ha sex med sin älskling, och det ska kännas rätt! Som jag brukar säga, Det finns inget bättre sex en med den personen man älskar!

Det var lite av mina värderingar och vad jag tycker! Nu börjar min lektion tror jag, så vi hörs sen!


Jag älskar dig!



Kommentarer
Postat av: Hannah

Wow, grymt bra skrivet!

2010-05-09 @ 08:35:55
Postat av: anna

sv: Tack :D:D

2010-05-09 @ 11:16:36
URL: http://ynkipynki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0