Dag 2

Idag gick vi upp ganska tidigt, skulle hinna med en del! Det första vi gjorde idag var att åka till the golden temple! Det är ett tempel (eller ja, flera!) som är byggda av guld, och där finns deras mest kända budda. Vi tog en båt till templet och fick se ett och annat, en stor fet varanödla som låg och solade, hehe.. Templet var underbart och vi träffade en annan svensk familj där som vi gick turen med! Häftig upplevelse! :)


Efter templet tog vi båten tillbaka till hotellet, böt om till bikini och solade i en timme och badade plus lunch. Sen åkte jag mamma och Elin (pappa tycker det är lite jobbigt med 3 tjejer som gillar shopping atm!) till ett stort shoppingcenter till, där de "riktiga" märkena fanns, dyrt var det! Men köpte lite där ändå. Efter detta åkte vi hem igen och så skulle vi äta middag. Vi kom in på en gata, som var full av unga små tjejer som satt upp piffade i nästan inga kläder alls som sålde sig själva. Det var fullt av strippbarer, ping pong pussy och annat.. Mådde seriöst illa, tycker så synd om dem! Vissa ser drogade ut (behöver man nog om man ska jobba med sådant..) stackars små söta flickor, hoppas att dom lyckas bryta sig ur detta yrke innan ngt hemskt händer, så en sak kan jag säga att jag gillar inte Bangkoks uteliv. Bara horor överallt nästan. Tur att det inte är ok i Sverige. Detta är det enda som jag tycker är dåligt med denna staden, människohandel är det värsta! :(

Annars måste jag säga att jag älskar staden, thailändare är så snälla, hotellen fina, bra shopping och mat. Hit kommer jag nog tillbaka! :) puss på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0