?

Är det någon av mina läsare som använder Östrogenfritt p-piller? Tacksam för svar!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja. Vad undrar du? :)

2011-04-19 @ 15:16:18
Postat av: Anna

Sv: Åh toppen! Vilken tur jag hade där ;) Jo det är såhär, jag har Mirena hormonspiral och har haft det i ungefär 1 år, men jag får finnar av den, och hade p-piller förut men blev så arg av det :/ Och trivdes inte med det, hur blir du när du äter dem här pillrerna? Akne, gått upp i vikt, mycket mens, ingen mens alls? och blir du sur? XD haha, tacksam för svar :)

2011-04-19 @ 16:14:25
URL: http://ynkipynki.blogg.se/
Postat av: Lollo

Ah okej, det låter ju inte allt för kul :/ Jag äter Cerazette och det enda jag har märkt sen jag började med dom är att jag inte får någon mens (har kanske haft 2 ggr på fyra år), men det är ju bara positivt tycker jag :D Men sen är det ju olika från person också. Och om jag blir surare än vanligt är svårt att svara på xD Hoppas det hjälpte lite, bara fråga om det är något mer :)

2011-04-19 @ 17:01:53
Postat av: Anna

sv: Haha, nej men det lät ju bra det ;D Jag har ju spiral och inte haft mensen på 1 år, det är superskönt.. Vill gärna inte gå tillbaka till att ha det! Kanske ska prova det då, eller stå ut. Jag har inte så mycket finnar, men går man från perfekt hy till 7-10 finnar så känns det jobbigt ändå! :p Tack för det :)

2011-04-19 @ 17:45:19
URL: http://ynkipynki.blogg.se/
Postat av: hannah

Svårt det där med piller :S alla verkar ha olika erfarenhet också... För mig funkar cerazette bäst. Inga extra finnar, ingen viktuppgång eller humörförändring (däremot så blödde jag oregelbundet första månaden, sen mens ungefär var femte vecka). Använde mini-pe ett tag och det blev jag deppig av och fick finnar och ganska många dryga småblödningar... Men ja, allt sånt där är ju olika för alla så du får nog bara veta genom att testa i tre månader eller mer :P

2011-04-19 @ 18:32:01
Postat av: Maria

varför vill du just ha östrogenfritt? min kompis prova det ett tag och funka bra till en början men sen fick hon blödningar o allt möjligt tjafs. Nu har hon börjat med ett annat som inte är östrogenfritt och hon upplever inga problem alls.

Jag tar Cilest sen ungerfär 3 år tillbaka och det funkar as bra! inga finnar, fått större bröst, vet exakt när min mens kommer och hur länge den varar och kan skjuta upp den om jag skulle vilja det. bara fördelar alltså! :D innan hade jag dessutom noll koll på mensen och den kom när den ville, vilket var galet oregelbundet.

:)

2011-04-21 @ 22:08:14
Postat av: Anna

Sv: Jag tänkte att jag ville ha det för när jag väl har mens (har inte haft det på ett år nu, and I love it!!) så blöder jag så mycket. Och det stod om östrogenfritt p-piller att det var ofta att man inte hade mens, vilket skulle vara en stor fördel för mig :) Men är inte cilest minipiller? Låter lite jobbigt att man måste äta det nästan exakt samma tid för att det ska fungera. Men de fördelarna du radade upp lät ju super! :)

2011-04-21 @ 22:27:31
URL: http://ynkipynki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0