Jag hoppas jag drömmer, att marken du går på går sönder

En sak som jag har så svårt för, är oärliga människor. Om jag talar sanning vill jag gärna ha det samma tillbaka! Jag tycker man ska stå för saker, vad man vet, vad man sätt osv. Om man inte gör det, förtjänar man inte att veta sanningen själv, det är min åsikt. T.ex. om jag skulle se en av mina vänner (som har en partner) vara med någon annan, eller göra något som man vet skulle såra en annan, skulle jag försöka göra något, fråga, vad håller du på med, är det detta du vill verkligen? osv, för att få min vän att tänka efter. Det är iofs bara min åsikt, vet inte hur ni tänker?

Varför är det så svårt för folk att vara ärliga? Visst sanningen kanske svider mera en lögner, men oftast inte i längden. Det största sveket för mig är att ljuga. Ärlighet håller längst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0