Självförtroende

Nu har jag suttit och räknat matte i ca 2 timmar och är så trött eftersom jag inte sov ett dugg inatt. Dels för att Robin dygnade eftersom att han skulle jobba natt igen ikväll, så han satt uppe hela natten och då kunde inte jag heller sova. Sen när han gick vid 6 imorse kunde jag inte somna något bra heller. Känns inte sådär superbra med tanke på att jag har matteprov ikväll och kommer väl nästan att somna nu? I hope not..

Men iaf, åter till matteprovet. Idag har vi vårat första matteprov i Matte B som jag läser nu, och jag har alltid hatat prov för att jag blir så sjukt nervös och så glömmer jag bort allt. Sen när jag väl har skrivit en uträkning så tror jag inte på mig själv och tror att jag gjort fel fast jag egentligen har gjort rätt.. Så frågan är , om man tror på sig själv får man mera rätt då? Eller går det verkligen bättre om man tänker, detta kan jag lätt! Istället för att tänka så som jag tänker just nu, detta kommer gå åt skogen. Det kanske har en del med inställningen att göra.

Matte och jag har alltid varit ovänner så länge jag kan minnas, och det verkar inte som att det har slutat nu heller. Sen gillar jag ju Geometri (som vi har prov på ikv) men hela matte B kursen är ju ekvationer vilket jag inte alls gillar. Så nu blev det bara ennu mera krångligt :( Ååååhh, ångest.. Hoppas jag klarar detta nu, annars kommer jag typ grina. Men de är tur att detta provet inte är det avgörande, det är ju det nationella provet i december. Ska börja plugga till det redan NU.


Bild från förra hösten, glad och lycklig liten anna fotade med Tora.
Ta mig tillbaka tack??

Kommentarer
Postat av: therese

Du klarar det älskling!

2011-10-03 @ 14:07:09
URL: http://sheismysin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag är exakt likadan, pluggar massa innan prov och känner att jag kan allt men sen när jag väl har provet framför mig så blir det blackout! Jag tvivlar på alla svar jag skriver eftersom man inte kan kika i facit, som jag alltid gör när jag räknar (oftast har jag rätt också, men kollar ändå för att "va på den säkra sidan") Tro på dig själv och tänk "det här kan jag!", med rätt inställning så känns det mycket bättre. Vet inte om det stämmer, men min mormor har sagt det haha, och hon har alltid rätt!

2011-10-03 @ 16:19:51
Postat av: Anna

Sv: Visst är det sjukt jobbigt att inte tro på sig själv? :o Tur att någon förstår hur ja menade ^^ Och tack Therese hjärtat <3

2011-10-04 @ 16:12:19
URL: http://ynkipynki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0